Standardul Mesteri Locali

Ultima actualizare: 6 Ianuarie 2020.


Toti meseriasii, fie particulari sau societati, inscrisi si promovati prin intermediul profilului public si care fac parte din comunitatea Mesteri Locali, doresc sa promoveze si sa ofere servicii de calitate. De aceea punem la dispozitie, atat clientilor cat si meseriasilor, Standardului Mesteri Locali, un ghid de conduita prin care meseriasii isi arata angajamentul fata de serviciu, calitate si client.


1. Fii cinstit, nu insela si tine-ti promisiunile


Relatiile de durata au la baza incredere si respect. Fii un exemplu in comunitate prin calitatea oferita, fii cinstit in activitatile desfasurate, nu incerca sa inseli, fie intentionat sau prin omiterea adevarului. Nu induce in eroare clientul sau colegii de breasla si incearca sa iti tii toate promisiunile in special fata de clienti.


2. Comunica deschis cu clientul despre costurile de deplasare


In cazul in care se percep costuri pentru deplasare sau pentru evaluarea lucrarii clientului, anunta clientul din timp asupra acestor costuri pentru a o relatie deschisa, de durata si o experienta placutat atat pentru tine cat si pentru client.


3. Anunta clientul de indata daca nu mai poti realiza lucrarea


Daca situatia personala sau profesionala nu mai permite realizarea lucrarii, anunta clientul de indata ce poti. Nu se stie niciodata daca acelasi client va avea nevoie de serviciile tale, asadar pastreaza respectul fata de client chiar daca nu mai poti realiza lucrarea.


4. Onoreaza programarile stabilite cu clientul


Traficul, situatia profesionala sau personala pot afecta programarile stabilite intre tine si client. Anunta din timp clientul daca este nevoie de o reprogramare sau daca este vorba de intarzieri in privinta programului. Stim ca si tu iti doresti la fel de mult ca si clientii o atitudine cinstita in privinta programarilor stabilite.


5. Ofertarea pe lucrari


Nu trimite oferte de pret pe lucrari pe care nu le poti efectua, vei prejudica atat clientul cat si ceilalti meseriasi. Nu lua lucrari de pe site pentru a le da mai departe altor cunostinte sau prieteni. O oferta de pret trimisa trebuie sa fie utila clientului, sa reflecte munca pe care va trebuie s-o faci, durata si costul estimat.


6. Fii realist in privinta lucrarii


Durata unei lucrari precum si perioada in care lucrarea va putea fi realizata, se pot schimba frecvent. Mentine o comunicare deschisa in aceasta privinta, in special daca nu mai poti executa lucrarea in perioada stabilita.


7. Fii politicos, trateaza clientul cu respect


In comunitatea Mesteri Locali consideram ca respectul fata de client este la fel de important precum respectul fata de meseria practicata. De aceea te rugam sa pastrezi o atitudine politicoasa atat fata de client cat si fata de proprietatea sau bunurile acestuia.


8. Tine clientul la curent in privinta potentialelor probleme


Pastreaza o comunicare deschisa cu clientii pe toata durata lucrarii, in special daca vine vorba de probleme descoperite. Din pricina situatiilor in care va fi necesar fie ajutorul unui alt profesionist, un necesar de materiale aditionale sau orice alte urgente aparute, te rugam sa comunici deschis clientului si cat se poate de repede orice situatie dificila intampinata.


9. Raspunde cat se poate de repede la mesajele sau telefonul clientului


Situatiile de urgenta te pot pune in dificultate atat pe tine cat si pe clientii tai. Raspunde cat se poate de repede la mesajele sau telefonul clientului, pentru a evita situatii dificile in ceea ce priveste organizarea lucrarii cand vine vorba de disponibilitatea clientului sau orice alte situatii de urgenta.


10. Creeaza deviz de lucru pentru orice lucrare preluata


Pentru a evita potentiale conflicte in ceea ce priveste lucrarile preluate, recomandam sa creezi un deviz de lucru pentru orice lucrare preluata, impreuna cu clientul. Totodata ar fi recomandat sa se intocmeasca un act aditional la devizul de lucru pentru orice alta lucrare sau schimbare pe care clientul o necesita.


11. Rezolva plangerile, neregulile si reparatiile cu profesionalism


Mentinerea profesionalismului in relatia dezvoltata cu clientii este esentiala. O calitate inalta a serviciilor presupune de asemenea o calitata ridicata a comportamentului meseriasului, asadar cand vine vorba de plangeri sau nereguli constatate de client, te rugam sa folosesti un limbaj profesionist insotit de o atitudine profesionista si politicoasa.


12. Nu toleram abuzuri, agresivitate sau amenintari


Mesteri Locali are o politica stricta in ceea ce priveste comunicare vulgara sau nelicentioasa, in special in ceea ce priveste relatia dintre meseriasi si clienti. Ca meserias ne asteptam la cele mai inalte standarde in comunitatea Mesteri Locali, vom investiga comunicatiile primite in ceea ce priveste abuzurile, agresivitatea sau amenintarile aduse de orice profesionist sau client inscris pe site.


13. Ofera sfaturi si ajutor cand poti si este nevoie


Cu siguranta te-ai confruntat cel putin o data in viata cu o situatie dificila si ai apelat la sfaturile prietenilor sau colegilor de bransa. Te rugam sa ajuti cand este posibil, prin intermediul unui sfat profesionist, atat colegii cat si clientii, cand acestia au nevoie de ajutor.


14. Fi mereu in siguranta si ai grija de sanantea ta si a clientului


In ceea ce priveste riscurile, acestea trebuiesc considerate si apreciate adecvat de catre profesionisti, in special daca exista riscuri in executarea lucrarii, fie din punct de vedere al pregatirii profesionale, al echipamentului neadecvat sau al masurilor de protectie, sau vine dat de stadiul tehnic sau locatia lucrarii, acestea trebuiesc raportate de indata si remediate in conditii optime si in siguranta. De asemenea atentionam mesterii asupra responsabilitatii de a se asigura ca se afla intr-un stadiu fizic propice efectuarii actiunilor necesare in executarea lucrarilor.


15. Mediul inconjurator


Recomandam limitarea actiunilor in ceea ce priveste poluarea mediului inconjurator cauzata ca efect al lucrarilor desfasurate. Rugam precautie in folosirea materialelor toxice sau poluante si recomandam reciclarea in orice masura a materialelor sau resurselor folosite in executia lucrarilor de catre mesteri. Totodata debarasarea deseurilor si a molozului trebuie realizata la punctele special amenajate sau efectuata de firme certificate in manevrarea substantelor periculoase acolo unde este cazul.